Monday, October 4, 2010

~What TO do WheN SHiT HaPPeNs~

dear my peeps,
minggu ni minggu yang bercelaru bagi aku,
meh aku share kan serba sedikit kecelaruan diriku neh....

alhamdulillah, aku da dapat offer kerja kat kilang wat botol plastik kat senai.
jawatan process engineer. kerja 5 hari setengah, dekat ngan umah sewa abg aku, gaji above 2k. amin. rezeki tuhan kasi.

tapi pada masa yang sama, aku tengah tunggu reaksi positif dari 1 company neh..kat tebrau company nye, even jauh, ade la banyak advantages dari kilang kat senai tuh. aku harap sangat awal minggu neh company kat tebrau tu bagi good respond kat aku. insyallah, kalo ade rezeki. aku bukan tamak, tapi tak salah kalo kita amik yang lebih baik untuk diri kita.

sekarang hal yang berkaitan dengan pekerjaan aku nanti, budak2 baru kerja, sure ade tempoh probation, time tempoh probation tuh plak, sure x leh nak amik cuti tahun. maka berkubur la harapan aku nak g jepun tahun neh. sob2....

so how???

3 comments:

  1. x jadi g r. probation mane leh cuti. wuuuuuuu....

    ReplyDelete
  2. AlhamdulilLah.. Istikharah le bro..

    Tapi personally kalo aku kemungkinan bosau amik kat kilang Senai.. Kalau kat Tebrau dah dapat wat le resign letter..

    LaCd.. cantek tu kerja 5 hari setengah.. Aku dulu keroje kat Shah Alam.. MES engineer.. hari Sabtu ngan Ahad pun orang panggil keroje.. huhhuh..

    kengkadang lunch hour pun orang panggil datang.. tengah malam pun orang call isu production.. hehhee.. itulah rezeki keroje.. ak mengeluh xleh.. hehhehee..

    Kalau offer rm2.2k ke atas memang cantek le.. sebab ikut harga market..

    Okey, Lan.. aku doakan engkau berjaya sokmo.. Tahniah atas konvo.. AlhamdulilLah..


    ~MuzzamMiL~
    www.muddathsir.wordpress.com

    ReplyDelete