Sunday, October 2, 2011

~MimPi~



hi peeps...
sungguh pun aku tau xde sape yang bace lagi blog neh, tapi aku tetap nak update gak. after all, i dont freaking care if you read it or not. this is suppose to be like my diary. i just write it here so i can express my self rather than keeping everything inside me.

so, here it goes.
malam tadi aku mimpi.
dan mimpi aku sgt pelik...
the story goes.....
aku telah di jemput menjadi tetamu di sebuah rumah wanita yang aku admire gile, a.k.a Tiz Zaqyah. dalam mimpi tu aku macam da kenal lama Tiz Zaqyah ni. dari kaca mata aku, dia seorang yang lemah lembut, baik, sopan dan memenuhi ciri2 menantu pilihan la kata orang.
tapi...masa kat dalam majlis tu...aku try cari2 dia...xjumpe. padahal rumah dia x besar mana pun. tapi aku ternampak seorang lelaki kacak dan tough. lelaki tu datang dengan sebuah kereta mewah dan di iringi kawan2 yang tough and bergaya.
Aku abaikan mereka kerana aku hanya ingin berjumpa Tiz. itu yang aku mahu.
aku mencari segenap pelusuk rumah, xkuhiraukan semua tetamu yang ada di rumah Tiz ketika itu. aku cuba untuk menaiki tangga ke biliknya di tingkat 2, namun rasa segan menguasai diri. aku keluar dari rumah itu dan pergi kebahagian belakang, mencari laluan alternatif ke biliknya.
nasib aku baik, kerana rumahnya memasang pagar kayu yang melekat didinding, bertindak sebagai landskap bagi membenarkan pohon menjalar di pagar kayu itu...
dalam hati ku cuma 1.
aku ingin menatap wajah Tiz...
dengan dada berombak kencang, aku menaiki pagar itu dan akhirnya berjaya sampai ke jendela biliknya....aku terlihat dia yang sedang memerhatikan gelagatku....
dia membuka tingkap lalu berkata, "Good, you da jumpe secret jalan ke bilik I, ni la laluan untuk i sneak out malam2.you boleh turun balik x? i nak keluar dari bilik neh da, lagipun BF i da tunggu kat bawah pagar tuh."
owh...aku pun terjaga selepas itu....
zzzzz....

3 comments:

  1. hahaahahaaha... cian.. hampa gilez ek smpai tjaga!! hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. tau xpe....tapi dapat tgk muke tiz depan2 dalam mimpi pun jadi la...

    ReplyDelete