Tuesday, February 23, 2010

~SEBAB2 KENAPE CD LAMA X UPDATE BLOG~

WHEEEEEEE
PEEPS!!!!!
IM BACK,
aku tau korang x rindu aku, xpe, xkesah pun.
utk sape2 yang duk kate dalam hati, "bile la mamat neh nak update blog neh"
aku ucapkan tq coz sudi tggu aku create post baru.
well, ni aku ade sumething nak share dengan korang, sumething yang buat aku lame glo xupdate blog ni.
tada....!!!!!!

1st eva novel yang aku bace dari awal sampai habis (err, novel kanang anak langkau tu xkira k, tu baca pasala nak pas exam je, ni bace pasal suke.) aritu time aku jln2 g HYPERMARKET KULAI, aku nak tgk criter ni
yeah,
percy jackson and the lightening theif.(criter best, tapi kalo korang xbrape tau sgt pasal sejarah dewa2 greek cam zeus, poseidon, thor, hercules, hades magnatour, centaur and more other super tahyul things, rase korang cam akan bosan sket kot.)
time aku sampai HYPERMARKET tu, jam baru kol 12, criter ni start kul 1, so, aku pun kene r jadi cam laki xde perasaan, duk merayau2 dalam hypermarket tu. time jalan2 tu, tetibe aku ternampak kedai novel. so aku pun usha la mane2 novel yang best.
aku ni plak jenis yang duk bace novel ikut sinopsis kat belakang dulu. so, aku amik la novel jaja & din ni. aku bace sinopsis dia....waaaa, cam best jew....
well, even aku xbrape minat bace novel, kebanyakkan novel yang aku bace sinopsis blakang dia selalu bab cintan cintun yang aku rase sgt klise perabis. tapi novel jaja & din neh laen sket....sgt2 lari dari perspektif aku terhadap novel2 neh...so, aku pun beli r novel nih. and aku habiskan masa sejam aku dengan duk ngadap novel neh.....

finally, semalam tepat pukul 6.30 pagi hari selasa 23 hb feb 2010 neh, aku da berjaya habiskan novel neh. even xbuat aku nangis, tapi ade gak la rase sebak2 sket, ade gak la lawak x hengat dunia punye ketawa, then ade la part yang sweet2 gitu.

so, nak tau criter ni camne, xleh r nak story banyak, bace sendrik la ye. penat kot nak bace 482 muka surat tu. huhu.
ade satu ayat dalam novel neh yang aku nak kongsi dengan korang.

ASAL DIJADIKAN WANITA DARI TULANG RUSUK LELAKI
BUKAN DARI TULANG KAKI UTK DI JADIKAN ALAS
BUKAN DARI TULANG KEPALA UTK DI JUNJUNG
TAPI DARI RUSUK UTK DIDAMPINGI.....

amin........

No comments:

Post a Comment