Saturday, April 17, 2010

~SO, U'RE JOHORIAN EKH....REALLY.....?~

PEEPS!!!!
korang orang mane?
marikh? pluto? zuhal?
well, kalo korang dari planet johor, korang sure tau ape menatang makanan kat bawah neh.....



teka2.....
cepat2....
btol!!!!!(to cik huda nadirah only)
nope2, salah2, xtepat, kurang betol (selaen cik huda nadirah)
haha....
name menda neh KACE POLL kalo ikut loghat kelate
ikut loghat juhur, KACANG PULL, entah btol ke x eja tuh. hahaha
menda neh sedap, siyes sedap, tapi menda neh sangat2 menyakitkan hati, xsempat kenyang da abis, WTFrog tol r. well, xlengkap kalo makan menda neh kalo x de ABC, well ABC yang paling terkenal kat JB neh, ABC SPECIAL. kalo korang da start 'slurp2' or 'sedapnye', korang leh la golek2 g kat medan mara kot, xtau r, tapi yang pasti kat sebelah BALAI BOMBA JB.

Another place to eat kat johor neh, yang aku rase sgt2 xsesuai utk orang2 yang berperut kempis dan menjaga berat badan. jom r try makan steambot kat RAWA, TEBRAU. aku xtau sgt jalan nak g tempat neh. tapi dengan bermodalkan rm18 utk 1 kepala (duit minyak xtermasuk), korang leh duk makan dari kul 8 sampai kul 12 mlm non stop, korang leh amik berape banyak sutun, ude, aye, dan ketam yang korang suke, then masak sendiri.
sahabat2 aku ngah tekun memasak

yang best, pilihan isi steambot dia sgt2 meriah dan korang akan rase cam "nape la perut aku neh kecik, xsempat nak makan menda tu plak" . owh, 1 lagi info, udang2 kat sini msih hidup ye, so, kalo nampak ade 1 box berisi udang melompat2, jgn le jerit lak ye. udang tu mmg idup lagi. jgn takut, udang tu xmakan orang. orang yang makan dia.

di saat aku menulis post neh, air liur aku merembes dgn banyaknye secara tiba2. damn lapa...
nape la sahidah xkeje kat johor.....kalo x leh makan kat kedai dia....(tq adah!!!!!)
ape2 hal pun....
Sal!!! McD jom r......
one tupai aku rindu ego ko.hahaha.

2 comments: